23/9/08

Κόλαση είναι να μην μπορείς να κοιτάξεις τον άλλον στο πρόσωπο με ειλικρίνεια

Ίσως κάποια στιγμή εκλεκτοί φίλοι να μάθουν για μένα. Οι δικοί μου άνθρωποι δεν θα με αποδεχτούν ποτέ. Ποτέ δεν θα μάθουν για μένα. Γι αυτούς θα είμαι πάντα ακατάλληλος. Και έτσι καλύτερα να μην μάθουν για την ακαταλληλότητά μου. Έτσι πρέπει ή μάλλον έτσι έχουν επιλέξει. Γιατί είναι επιλογή να μην αποδέχεσαι κάποιον γιατί δεν χωρά στα δικά σου καλούπια. Είναι επιλογή που με αναγκάζει να μην τους αποκαλύπτω ένα καίριο σημείο της προσωπικότητάς μου. Είναι επιλογή που έχει ως αποτέλεσμα την κόλαση. Γιατί κόλαση είναι να μην μπορείς να κοιτάξεις τον άλλον στο πρόσωπο με ειλικρίνεια. Να μην μπορείς να μοιραστείς τα βαθύτερα θέλω ή της βαθύτερες σκέψεις ή τα σημαντικότερα λάθει σου ή την θλίψη σου με τον άλλον.

15 σχόλια:

mahler76 είπε...

είναι όντως κόλαση. γιαυτό και χαίρομαι αφάνταστα όταν μπορώ να βρώ ανθρώπους που θα τους μιλήσω για μένα.

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

Κόλαση≠Επικοινωνία.
:)

kyzikos είπε...

καλημέρα σμέμνιε.
δε μπορώ βέβαια να πω ότι δεν είναι κόλαση αυτό το πράμα.
ΑΛΛΑ επειδή τέτοιες καταστάσεις τις αντιμετωπίζουμε λίγο πολύ όλοι μας πιστεύω το εξής. όσον αφορά τους συγγενείς, τους οποίους δεν επιλέξαμε να έχουμε,τα πράγματα είναι λιγάκι διαφορετικά.από τη στιγμή που δεν επιθυμούν να δεχθούν μιά διαφορετική γεύση ζωής είναι και μιά ανικανότητα τους να το κάνουν,κάτι που δεν μπορείς να τους το επιβάλεις. είναι σαν να πω τον πατέρα μου να καταλάβει την Κάλλας. αυτός έχει μάθει Καζαντζίδη μια ζωή,πως θα δεχθεί αισθητικά και μόνο την Κάλλας?γιαυτό και ίσως(δεν ξέρω)είναι σαν να σου λένε ότι προτιμώ το θέατρο από την ειλικρίνεια, γιατί ο ίδιος δε μπορώ να κάνω αλλιώς.ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ διαφαίνεται μέσα από τη συμπεριφορά τους ότι ψιλοξέρουν και θα ήθελαν να μάθουν αλλά δεν τολμούν να το ζητήσουν, που και πάλι δεν είναι κάτι ξεκάθαρο.
τώρα όσον αφορά τους φίλους εκεί τα πράγματα πιστεύω ότι είναι διαφορετικά.για μένα οι φίλοι κανονικά πρέπει να ξέρουν.κανονικά γιατί κάθε περίπτωση είναι μοναδική, κάθε σχέση είναι μοναδική και χρειάζεται άλλο χειρισμό.
τι να πω είναι δύσκολα πράγματα, έχουν ρίσκο, έχουν κόλαση και μακάρι να ξέραμε να τα χειριστούμε με το καλύτερο τρόπο.

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

Ώριμη τοποθέτηση! Ευχαριστώ για το σχόλιό σου!

celsius33 είπε...

εκπληκτικό το έργο που ανάρτησες, ξέρεις να μου πεις το ζωγράφο μήπως? φοβερή σύνθεση και δύναμη, τα λέει μαζί με το κείμενο σου αρμονικά.

Ανώνυμος είπε...

"Εἰ δέ γυμνός ὑπάρχεις σύ καί σάρξ σαρκός προσψαύσει,
θηλυμανής γεγένησαι ὡς ὄνος ἤ ὡς ἵππος,
ἵνα τί καί τόν ἅγιον τολμᾷς ἐνδιαβάλλειν
καί βλασφημεῖς εἰς τόν Χριστόν, τόν ἡμῖν ἑνωθέντα
καί δόντα τήν ἀπάθειαν δούλοις αὐτοῦ ἁγίοις;"

Μπορείς να μου μεταφράσεις το παραπάνω απόσπασμα από το ποίημα του Αγ. Συμεών, που έβαλες σε άλλο σου ποστ;...

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι άλλο: ποιός καθηγητής σου διδάσκει αρχαία;

kyzikos είπε...

μπορεί μήπως ο ανώνυμος (αν θέλει και επιθυμεί)να πει συγκεκριμένα τον λόγο επιλογής του συγκεκριμένου εδαφίου και τη σχέση του με το θέμα της ανάρτησης?(μιας και το θέμα μ'ενδιαφέρει και μένα)

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

Ανώνυμε; Μόνο ένας Θεολόγος μπορεί να δει αυτό το κείμενο. Να το προσεγγίσει σύμφωνα με το πολιτιστικό και θεολογικό πλαίσιο της εποχής. Με μία τέτοια οπτική και στην συνάφεια του κειμένου βλέπει ένας έμπειρος ερευνητής την θεολογική σκέψη και αντίληψη του αγίου Συμεών. Που είναι πραγματικά ρηξικέλευθη τόσο για την εποχή του όσο και για την δική μας. Τώρα τι θέλεις να πεις; Επιλέγεις ένα απόσπασμα. Αυτό σημαίνει πως ξέρεις σε τι αυτό αναφέρεται. Είσαι καλύτερος χειριστής και γνώστης της Ελληνικής. Και σαν καλύτερος έχεις την δυνατότητα να προσεγγίσεις το κείμενο σε επίπεδο γλωσσικό. Την ερμηνεία αν δεν έχεις θεολογικές γνώσεις δεν μπορείς να την προσεγγίσεις.

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

~celsius33
William-Adolphe Bouguereau (1825-1905) - Dante And Virgil In Hell (1850)
:)

Ανώνυμος είπε...

Βρε, άσε τα θεολογικά και τις δικαιολογίες, στα αρχαία ξέρεις τί σημαίνει ή να καλέσουμε τον καθηγητή που σου τα έμαθε;

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

Η ειρωνεία σου δεν έχει όρια. Μπορεί να μην έχω άριστες γνώσεις στην Ελληνική αλλά νομίζω πως έχω την δυνατότητα να προσεγγίσω γλωσσικά ένα κείμενο. Και όποτε δεν την έχω, έχω την διάκριση να ζητώ την βοήθεια ενός φιλολόγου. Εσύ που τα ξέρεις καλύτερα (και αυτό φαίνετε από την εμμονή σου στο να μάθεις τον δάσκαλό μου) δώσε μία μετάφραση, και συνέχισε την σκέψη σου.

g for george είπε...

Δεν θα έλεγα ότι είναι κόλαση γενικά. Δική τους κόλαση, ναι. Όχι πλέον δική μου. Το πρόβλημα το έχουν αυτοί, όχι εσύ, ούτε εγώ. Αρκετά. Ειλικρινά, αρκετά με όλους αυτούς, συγγενείς ή φίλους. Αρκετά.

Κώστας είπε...

Αυτό είναι από τα πιο συγκλονιστικά σου κείμενα. Εγώ τουλάχιστον έτσι το "ένιωσα".

stoxos είπε...

πραγματικα κολαση ειναι αυτο που λες.Αλλα μεγαλύτερη κόλαση είναι να μην μπορείς να δεχτείς την ειλικρίνεια μέσα από τα μάτια του άλλου,να είσαι συνεσθηματηκά ανάπηρος.όπως αυτο που λέει και ο Τσέχωφ" η καρδία μου είναι σαν ένα κλειδωμένο πιάνο που το κειδί του ...χάθηκε'.Αυτό είναι το μεγαλύτρο δράμα και όχι αν οι άλλοι αποδέχονται την ταυτοτητά μας,αν είμαστε staigth.gay.bi.Το σημαντικότερο είναι να βλέπεις και να διακρίνεις τον άλλον γνωρίζοντας καθαρά και αμερόλυπτα τι βλέπεις χωρίς να κρίνεις.Καμία 'ζωή' δεν εκλογικεύεται και κανένα συναίσθημα,πως λοιπόν να εκλογικεύσουμε μία επιλογή?