1/6/08

Ερμηνευτικό σχόλιο

Ο λόγος για το επίμαχο εδάφιο 1Κορ. 3,17 (εἴ τις τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ φθείρει, φθερεῖ τοῦτον ὁ Θεός· ὁ γὰρ ναὸς τοῦ Θεοῦ ἅγιός ἐστιν, οἵτινές ἐστε ὑμεῖς). Η συνηθέστερη άποψη για την ερμηνεία της φράσης «ναός του θεού» είναι ότι αφορά στο ανθρώπινο σώμα. Αυτή είναι και η ρίζα του κακού. Σε αυτή την ερμηνεία βασίζονται διάφορες κατά βάσει ηθικού προσανατολισμού θεολογικές απόψεις που κατά καιρούς έχω ακούσει. Όπως το ότι πρέπει να σεβόμαστε το σόμα μας γιατί εκεί κατοικεί το Άγιο Πνεύμα και κατά συνέπια δεν πρέπει να κάνουμε πράγματα που το βλάπτουν π.χ. να καπνίζουμε να κάνουμε καταχρήσεις να κάνουμε χρίση ναρκωτικών ουσιών και διάφορα άλλα.

Για το τσιγάρο δε έχω ακούσει πολύ πιο εξωπραγματικές αφασίκες απόψεις από μοναχούς κυρίως όπως ότι είναι η πορνεία του στόματός (φυσικά το μυαλό κυρίως των μονάχον αλλά και των ανθρώπων της εκκλησίας είναι πάντα στην πορνεία) ή ότι όσοι καπνίζουν θα πάνε κατευθείαν στην κόλαση διότι ομοιάζουν με τον διάβολο που βγάζει καπνούς από το στόμα την μύτη και τα αυτιά (!!!!) αλλά ας μην επεκταθώ σε φαιδρές απόψεις.

Πρόσφατα διάβασα το εξής «Το ανθρώπινο σώμα είναι ιερό ποίημα του Θεού, ναός του Αγίου Πνεύματος και γι’ αυτό δεν μπορούμε να το παραδίνουμε στην ακολασία, διαφορετικά "ει τις τον ναόν του Θεού φθείρει φθερεί τούτον ο Θεός, ο γαρ ναός του Θεού άγιος εστίν, οίτινες έστε υμείς". Με βάση λοιπόν αυτή την αρχή, η ομοφυλοφιλία θεωρείται από την Εκκλησία ως μία από τις χειρότερες μορφές αμαρτίας, αισχρό βδέλυγμα μπροστά στο Θεο.» από θεολόγο καθηγητή. Φαντάζομαι πως τα ίδια θα διδάσκει και στο σχολείο που είναι διορισμένος.

Αλλά εδώ έχω να προτείνω κάτι άλλο το οποίο το παίρνω από μία μεταφραστική εργασία της καινής διαθήκης τεσσάρων καθηγητών πανεπιστημίου. Η ανεπίσημη ονομασία είναι «η μετάφραση των τεσσάρων». Και είναι οι εξής. Γεώργιος Γαλίτης, Ιωάννης Καραβιδόπουλος, Ιωάννης Γαλάνης και Πέτρος Βασιλειάδης. Και πάλι αντιγράφω από την μετάφραση αυτήν την φορά «1Κορ. 3,17 Αν κάποιος, λοιπόν, με τις διαιρέσεις καταστρέφει το ναό του Θεού, αυτόν θα τον αφανίσει ο Θεός. Γιατί ο ναός του θεού είναι άγιος, κι ο ναός αυτός είστε εσείς.». Νομίζω πως το τοπίο είναι πιο ξεκάθαρο μετά την μεταφραστική παρέμβαση.
Γίνετε εμφανές ότι η φράση «ναός του θεού» δεν αφορά στο ανθρώπινο σόμα αλλά στο σόμα της Εκκλησίας. Και κατ’ επέκταση η φθορά είναι η διαίρεση. Η ίδια διαίρεση που επιφέρει ο λανθασμένος τρόπος ερμηνείας του συγκεκριμένου εδαφίου. Η ίδια διαίρεση που ταλανίζει την εκκλησία από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια όπως φαίνετε και από το κείμενο. Η ίδια διαίρεση που χωρίζει την κοινωνία σε άντρες και γυναίκες σε πλούσιους και φτωχούς σε ανώτερες και κατώτερες φυλές ή κοινωνικά στρώματα. Διότι εκκλησία σημαίνει ενότητα σημαίνει κοινωνία και όχι διαίρεση και μερισμός. Και όπως λέει και ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας στα κηρύγματά του «Είτε όλοι μαζί θα πάμε στον παράδεισο είτε όλοι μαζί στην κόλαση αλλά σας βεβαιώνω όπου και να πάμε θα πάμε όλοι μας.».

Δεν υπάρχουν σχόλια: