11/6/08

Ερμηνευτικό σχόλιο.

Σχόλιο στο κείμενο του Αγίου Συμεών του νέου θεολόγου που ανάρτησα πριν από μέρες.
Ο κατεξοχήν Θεολόγος άγιος της Εκκλησίας Ο Συμεών ο Νέος Θεολόγος είναι ρηξικέλευθος όχι μόνο για την εποχή του αλλά και για την δική μας . Ο άγιος πρέπει να ήταν πολύ άνετος στο μοναστήρι. Από τα επόμενα μπορεί κανείς να συμπεράνει πολλά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως λέει «καί χείρ Χριστοῦ καί ποῦς Χριστοῦ… καί δάκτυλόν μου καί βάλανον» Θεωρώντας πως δεν υπάρχει μέρος του σώματος που να είναι υποδεέστερο. Αλλά όλα έχουν την ίδια αξία επειδή ολόκληρο το σώμα ανήκει στον Χριστό και ό άνθρωπος θα σωθεί ολόκληρος. Ένας από τους λόγους που θαύμαζε τον Συμεών τον στουδίτη ίσος τον πιο αγαπημένο άνθρωπο της ζωής του ήταν πως όταν ο στουδίτης τύχαινε είτε να δει είτε να τον δουν γυμνό έμενε απαθείς!! Ακόμα και στην περίπτωση που η σάρκα του ενός άγγιζε την σάρκα του άλλου!! Όταν πάλι θέλει να αναφερθεί στα επίμαχα σε εμάς και όχι σε αυτόν σημεία λέει «ἐξ οὗ τό σπέρμα δίδοται ἐν συνουσίᾳ θείᾳ». Στην συνάφεια του ιδίου κειμένου αναφερόμενος στο πως ενωνόμαστε με τον δεσπότη χριστό λέει «ὑφ᾿ ἡδονῆς, καί ἕκαστος ἑνοῦται τῷ Δεσπότῃ». Τέλος να υπενθυμίσω μία βασική θεολογική θέση. Η σχέση μας με τον Θεό περνά μέσα από την σχέση με τον συνάνθρωπο. Και κάτι για την ιστορική συνάφεια. Το κείμενο είναι αρκετά τολμηρό. Αν έχετε βασικές γνώσεις Ελληνικών αξίζει να του ρίξετε μία ματιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: