13/10/09

Διαφωνώ και ενίσταμαι.

Προς τους Κωστή Σπηλιώτη και Γιώργο Χαλάτση.

Στην παραπομπή σας Νο:89 σελίδα 17 «Δεν υποστηρίζουμε βέβαια πως αποτελούν τις μόνες περσόνες που αυτοπροσδιορίζονται ως χριστιανές-οι στο υλικό μας. Είναι όμως οι μόνες περσόνες που αναγνωρίζουν μια αντίφαση ανάμεσα στην πίστη τους και το σεξουαλικό τους προσανατολισμό.» λέτε ξεκάθαρα πως αναγνωρίζω αντίφαση ανάμεσα στην πίστη μου και στον σεξουαλικό μου προσανατολισμό. Το θέμα είναι τι εννοείται με τον όρο πίστη. Αν αναφέρεστε στο τί οι περισσότεροι χριστιανοί πιστεύουν για αυτά τα θέματα τότε δεν υπάρχει καμία ένσταση. Αν αναφέρεστε στο τί εγώ πιστεύω τότε διαφωνώ κάθετα. Πρέπει επίσης να πω πως συμφωνώ με την συμπλήρωση «και μάλλον όχι λόγω της ομοφυλοφιλίας του» και να πω πως ήταν αρκετά εύστοχη. Ο θεός δεν ασχολείται με το αν αγαπάμε άντρες ή γυναίκες ούτε με το τί κάνουμε στο κρεβάτι μας. Αυτό που έχει σημασία είναι το κατά πόσο μπορούμε να αγαπήσουμε τον θεό τον συνάνθρωπο και ολόκληρη την δημιουργία.


5 σχόλια:

suncitizen είπε...

λάθος Ναϊτα...
Αν θέλεις να είσαι σωστός χριστιανός οφείλεις να καθαγιάζεσαι και να μην έχεις σεξουαλικές επαφές, πέρα από τις νόμιμες , δηλαδή το γάμο.
Εναλλακτικά, θα γίνεις ασκητής.
Παρόλα αυτά, όπως καταλαβαίνεις ούτε οι ετεροφυλόφιλοι τηρούν το λόγο αυτό, παρά πολύ ελάχιστοι.
Αν ,λοιπόν, αγαπάς το Θεό, θα του αφοσιωθείς και δε θα σε απασχολεί ο κόσμος με την έννοια του κοσμικού φρονήματος.
Αυτό είναι το χριστιανικό είτε μας αρέσει είτε όχι.
Όλα τα άλλα που κάνουμε και οι ομοφυλόφιλοι και οι ετεροφυλόφιλοι είναι αστοχίες.

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

Άκου να σου πω, κατ' αρχήν ο γάμος σάν ακολουθία ιερολογίθικε τον 9-10 αιώνα. Δηλαδή πρίν απο αυτήν την εποχή όλοι οι χριστιανοι είταν πόρνοι; Μα έλεος!!!! Ποιός κρετίνος σας διδάσκει τόσο ανιστόριτες θεολογίες. Θεολογία εξω απο το ιστορικό πλαισιο δέν είναι θεολογία αλλα μπουρδολογία και υθικολογία. Εδώ στο ευαγγέλιο ο Χρηστός δεχτικε την σχέση του εκατοντάρχου με τον δουλο/αιραστή του τον οποιο μάλιστα και θεράπευσε, με την δε σαμαριτιδα που ειχε με ποσους αντρες απαφτοθεί ο Χρηστος σιζιτισε μαζί της τα πιό σπουδεα θεολογικα θέμματα της εποχής του που με κανέναν άλον δέν αναφέρουν τα ευαγγέλια πως σιζίτισε. Αυτό που τον εξόργιζε δέν είναι οι λεγόμενες "υθικές" παρεκτροπες με αυτές μάλιστα δέν φέτετε να πολυασχολείται. Αυτό που τον εξόργιζε είταν η τυπολατρία ο νομικισμός και η υποκρισήα τον ανθρόπων της εποχής του. Και τί θα πεί σοστός χριστιανος; Δέν το έπιασα; Ποιός είναι ο σοστός και ποιός ο λάθος; Στα μάτια του θεού είμασται όλοι λάθος. Αυτό που περιγράφεις εσύ δεν είναι καθόλου χριστιανικό. Πιό πολύ τεριάζει στους γραματείς και τους φαρισεους που φοβονταν τον νόμο και την αμαρτία και που απο την μαλακία που τους έδερνε το σάββατο δέν κάναν τίποτα. Ο χριστιανός δέν φοβαται τον νόμο γιατί εχει έρθει ο χρηστός και τον έχει απελεφθερόσει απο την δουλεία του νόμου. Ο χριστιανός δέν φοβάται την αμαρτία και μάλιστα με συμπλεγματικό τρόπο αλλα το μόνο που φοβάται είναι η διάσπαση. Και τί μπούρδες είναι αυτες για κοσμικό φρόνιμα, ο χριστιανισμός γεννήθικε μέσα στον κόσμο και η εκκλησία δέν αφείνει τίποτα που να μήν το καθαγιάζει, τίποτα που να είναι μιαρό. Αναγενά ολάκαιρη την κτίση. Και επιδή αναφέρθικες στην αστοχία κατεξοχήν αστοχία είναι να μήν αφενός γνορίζεις και αφετέρου αποδέχεσε τον εαυτό σου. και μετάνια ουσιαστικά είναι αυτό το πράγμα να γνωρίζεις και να αποδέχεσε τον εαυτό σου.

Αντε πάλι μισό κουτί λεξοτανίλ με έκανες να κατεβάσω!

suncitizen είπε...

Ναίτα.
ΠΟρόσεξε.
Ο τρόπος που θέτεις τα ζητήματα είναι ισοπεδωτικός.
Το γεγονός ότι υπάρχουν αδυναμίες και αστοχίες δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν στόχοι και κανόνες.
Ο Χριστός λέει ότι θα εγκαταλείψει ο άνθρωπος τη μητέρα του και τον πατέρα και θα προσκοληθεί στη γυναίκα και θα γίνουν οι δύο σάρκα μία. "Και το μυστήριο τούτο μέγα εστί".
Λέει επίσης, ότι όποιος βλέπει γυναίκα "προς το επιθυμήσαι αυτήν" διέπραξε μοιχεία στην καρδιά του.
Είπε επίσης ότι όποιος παντρευτεί χωρισμένη διαπράτει μοιχεία.
Όλα αυτά τα είπε.
Όλα αυτα ισχύουν είτε μας αρέσουν και μας βολεύουν, έιτε και όχι.
Και δεν τα ειπαν άνθρωποι, ούτε ειπώθηκαν μέσα από κοινωνικές συνήθειες. Ούτε οι πατέρες τα επινόησαν, ούτε κανεις.
Άλλο δε μπορώ να τα ακολουθήσω, άλλο δεν υπάρχουν και δεν ξέρω ποιος είναι ο κανόνας.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Σμέμνιε, βρήκα τυχαία το σχόλιο σου στην ανακοίνωσή μας, περιδιαβαίνοντας για άλλη μια φορά στο "υλικό". Αναγνωρίζεις φαντάζομαι ότι θα ήταν πολύ πιο άμεσο ένα μέιλ, ταυτόχρονα με την ανάρτηση.

Πέραν αυτού, προφανώς δεν γνωριζόμαστε και δε μπορούμε να μιλήσουμε για την πιστη σου, δε θα το θέλαμε κιόλας. Εσύ ξέρεις τι πιστεύεις,για ποιο λόγο και δεν θα θέλαμε κιόλας να ζητήσουμε τέτοιες εξηγήσεις.

Διαβάζεις σωστά πάντως το κείμενό μας, μιλάμε για το χριστιανισμό όπως είναι κοινωνικά θεσμισμένος στο συγκεκριμένο χρόνο χρόνο και τόπο. Σε αυτή τη συνθήκη, η αφήγηση σου μας φάνηκε αντιφατική με το "σύστημα",όχι με εσένα. Θεωρώ ειλικρινά πώς κάναμε όσο σαφέστερο μπορούσαμε, ότι μιλάμε για αφηγήσεις και κοινωνικές συνθήκες, και όχι για πραγματικούς ανθρώπους. Εσύ ξέρεις τι κάνεις και δε θα σου το πούμε εμείς, θα ήταν αστείο, ακόμη και αν το επιχειρούσαμε.

Επομένως έχεις δίκιο, αλλά δε θέλαμε να μιλήσουμε για αυτό στο οποίο ενίστασαι. [Θα εκτιμούσαμε ένα ταυτόχρονο μέιλ στο elkisaran@yahoo.gr ή στο esplendornegro@hotmail.com αν επιλέξεις να μου/μας απαντήσεις.]

Κωστής Σπηλιώτης

Ανώνυμος είπε...

tha elyne polla apo ta zitimata sas i paradoxi mias apeiroelaxistis i gigantieas pithanotitas pws olo afto , xristianismos , thriskeies genikws. einai kati pseftiko. Mi yparkto.Gennima threma xiliadwn xronwn anthropinis anagis. Eimaste thylastika , zwa. Opws k ta ypoloipa. Giati na einai ta pragmata polyploka? . Theoi , daimones, zwes prin , zwes meta. Psyxi k noisi. Nomizw pws oloi mas , akomi k oi pio anoixtomyaloi , oi pio tharaleoi, stis pio fwteines stigmes mas epimenoume na eimaste ekseretika kontofthalmoi.